Скачать 75.59 Kb.
|
Праздник алфавита на английском языке для учащихся 2 класса ABC-party Внеурочная работа является важной составляющей в обучении школьников иностранному языку благодаря ее познавательному, практическому и воспитательному значению. Проведение внеурочных мероприятий в содержательно и интересной форме создает благоприятные условия для развития лингвистической и социокультурной компетенции, формирования личностных качеств учащихся. Содержание и методика проведения внеклассной работы должны соответствовать возрастным индивидуальным особенностям детей. Учитель английского языка может предоставить каждому из них возможность проявить себя. Учащиеся выполняют различные поручения, играют роли с учетом своих вкусов и способностей, принимают участие в конкурсах и соревнованиях. Уже на начальной ступени обучения ребенок должен ощущать удовлетворение от собственных успехов, учиться слушать других участников и приобретать опыт в общении. Поэтому все, чему научились младшие школьники должно быть увиденным и услышанным их ровесниками и родителями. Для этого организовывать развлекательные мероприятия следует с учетом присутствия на нем взрослых, которые будут помогать оборудовать сцену и зал, изготовлять плакаты, подбирать костюмы, рисовать декорации. Готовясь к такому мероприятию, учитель продумывает игры и конкурсы, музыкальное сопровождение праздника и оформление зала. Младшие школьники будут развлекаться, когда им будет предоставлена возможность не только петь, танцевать и декламировать, но и активно играть и двигаться. Уместно было бы также украсить зал, где проводится такое развлекательное мероприятие, фотографиями, рисунками, постерами, изготовленными самими школьниками, подобрать игрушки и прочие украшения. Задания и тексты, которые подбирает учитель для игр, загадок, песен, должны содержать элементы загадочности, вызывать любопытство, быть творчески продуманными, направленными на формирование любознательности и воображения, на развитие умственных способностей школьников. Цель праздника алфавита – создание дополнительной мотивации и поддержание интереса к изучению английского языка, стимуляция лингвистической активности школьников. Задачи: Образовательные:
Воспитательные:
Развивающие:
THE ABC- PARTY Teacher: Good morning dear guests and dear children. Today we’ve got the ABC-party. Our children show us how they know the English alphabet. They have been studying English for a year. They can sing songs, tell the poems. Now let’s begin our performance. Pupil 1: I can read, I can write, I can speak English, too. I like English! And what about you? Pupil 2: I know all letters well. I can read them and spell. Teacher: Let’s see if all the letters of the English alphabet are here. (ABC-poems.) A is for apples and apple-trees. You can see apples on apple-trees. B is for books and for bookcase. I have many books in my bookcase. C is for cat. My cat is grey, And with me it likes to play. Teacher: C is for colours. Colour-song Red and yellow, Blue and green, Pink and green, Blue and green. Red and yellow, Blue and grey, Black and white, And brown. Colour-game (Дети раскрашивают лепестки цветика семицветика в разные цвета по команде учителя. Играют в командах. Составляют цветок из лепестков). D is for dog and for doggy. I have a dog, not a doggy. E is for eight and for eleven How much is eight and eleven? F is for flowers, red and blue, White and yellow and rosy, too. Teacher: F is for family. Poems about family . MY FAMILY I’ve got a mother. I’ve got a father. I’ve got a brother Paul. I’ve got a sister. I’ve got a Granny. How I love them all. GOODNIGHT Goodnight, mother, Goodnight, father. Kiss your little son. Goodnight, sister, Goodnight, brother, Goodnight everyone. I LOVE MY FATHER I love my father, I love my mother, I love my sister And my big brother. DEAR MUMMY Dear Mummy! Dear Daddy! I love you. Dear Mummy! Dear Daddy! Do you love me, too? THIS IS MY MOTHER This is my mother, This is my father, This is my sister, This is my brother. Mother, father, Sister, brother, Hand in hand With one another. Song “How is your mother?”. How is your mother? She is fine, thanks. How is your father? He is fine, thanks. How is your sister? She is fine, thanks. How is your brother? He is fine, thanks. G is for girl, and also for garden, I see a girl going to the garden. H is for hand. I have two hands. This is the way I clap my hands. Song “Head and Shoulders” Head and shoulders, Knees and toes, Knees and toes. Head and shoulders, Knees and toes, Knees and toes. Eyes and ears, And mouth and nose, Head and shoulders, Knees and toes, Knees and toes. I is for I. I’m a boy, and I’m ten. I like to play with my brother Ben. J is for jam. This is apple jam. Jimmy likes it, and so does Sam. K is for Kate. Kate has a kite. It is little and it is white. L is for letter. This letter is for me. It is from my sister, as you can see. Song “Big-Little” I am a big, big cat. I am a little, little mouse. Big, little, big, little. Clap, clap, clap. I am a big, big gorilla. I am a little, little ant. Big, little, big, little. Clap, clap, clap. I am a big, big shark. I am a little, little frog. Big, little, big, little. Clap, clap, clap. M is for May and for May Day, For March and for Mother’s Day. Poem “Little Mouse” CAT: Little mouse, little mouse! Where is your house? MOUSE: Little cat, little cat! I have no flat. I am a poor mouse, I have no house. CAT: Little mouse, little mouse! Come into my house. MOUSE: Little cat, little cat! I do not do that. You want to eat me! N is for nine, ninety and ninety-nine. Children, how much is ninety and nine? O is for one. One and two is three. Three little cats are in a tree. Game “Steps” счет от 1 до 10 и обратно. (по командам) P is for pencils. With them I can draw: A red pen, a green tree or a blue door. Q is for questions: How are you? How old are you? and How do you do? R is for red. Many things are red. What can be red? Do you know, Fred? S is for street. This is my street. There are a lot of trees in my street. T is for “tick” and for “tock”. “Tick-tock”, says the clock. Teacher: T is for toys. Poems about toys. TEDDY BEAR Teddy bear, teddy bear! Oh, where are you? Oh, where? I love you, teddy bear! Oh, where are you? Oh, where? I’VE GOT MANY TOYS I’ve got a hare. I’ve got a bear. My toys are here. My toys are there My horses are white. My kittens are grey. I’ve got many toys. Let’s play. A FROG IS GREEN A frog is green. A parrot is bright. A fox is red. A horse is white. I WANT TO BE A MONKEY I want to be a monkey. I want to be a dog. To mew like a cat, To jump like a frog. MY DOLL My pretty doll Is very small. I love a pretty Little doll. MY CAT My cat is black, My cat is fat. I like my cat. It is my pet. MY JACK I have a little dog. His name is Jack. His head is white. His ears are black. MY DOG AND I My dog has four legs. I have only two. My dog likes to run, I like to run, too. Song ”I’m a Cow” I’m a cow. I’m a horse. I’m a sheep. I’m a bird. I’m a frog. I’m a duck. And I’m Fred. U is for under, but not for at. “I’m under the tree”, says Pat. V is in five and also in seven, It is in twelve and in eleven. W is for winter when it is cold. But I like winter and I like cold. Song “Oh, Where is my little black dog?” Oh, where, oh, where Is my little black dog? Oh, where, oh, where Is he? Oh, where, oh, where Is my little black dog? Oh, where, oh, where Is he? X is in six. Let’s count up to six! One, two, three, four, five, six. Y is for a yard where children play. They play in the yard every day. Z is for the Zoo. Let’s go to the Zoo. I like to go to the Zoo. And you? Poem “ZOO” Tomorrow, on Sunday, We go to the Zoo. Tomorrow, on Sunday, We go to the Zoo. There is a tiger there, And a zebra, too. A bear and a monkey And a kangaroo. Word-Game: Match the words and the pictures (картинки с животными и слова по английски.) Song “The ABC –song” ABCDEFG HIJKLMNOP QRSTUVW XYZ QRSTUVW XYZ Now I know the alphabet. Литература
|
Представительством Европейского Союза в России для облегчения понимания правил конкурса для потенциальных российских участников.... | Предлагаемый курс разработан как элективный курс для учащихся 9-11 классов филологического профиля, а также для учащихся 9-х классов,... | ||
Программа предназначена для заполнения Анкеты на двух языках: русском и английском. Для удобства интерфейс полностью сделан на русском... | Заявление на перевод заполняется клиентом печатным шрифтом на английском языке либо буквами латинского алфавита. При заполнении от... | ||
Учебно-методическое и материально-техническое обеспечение курса «международная полиция на английском языке» | Учебно-методическое и материально-техническое обеспечение курса «военно-морской флот на английском языке» | ||
Паспортные данные, данные миграционной карты на английском языке или латиницей в Адрес на английском языке или латиницей | Целью данного умк является комплексное решение задач, стоящих при изучении иностранного языка как одного из предметов общеобразовательной... | ||
Тема: Развитие критического мышления учащихся при обучении монологической речи на английском языке на старшем этапе обучения | Материалы промежуточной аттестации по дисциплине «Фразеология радиообмена на английском языке» для студентов заочной формы обучения... |
Главная страница   Заполнение бланков   Бланки   Договоры   Документы    |